Brembo Gran Turismo Racing (GT-R)

 

HET BREMBO GRAN TURISMO RACING (GT-R) HIGH PERFORMANCE REM SYSTEEM IS ONTWORPEN VOOR COUREURS DIE BUITENGEWONDE PERFORMANCE VERLANGEN, ZOWEL OP DE WEG ALS OP HET CIRCUIT.

De GT-R monoblock remklauwen zijn uit 1 stuk aluminium gefreest en afgewerkt met een nikkel laag voor een race uitstraaling. Door deze fabricage methode is de stijfheid van de remklauw groter en de thermo-mechanische eigenschappen beter, wat essentieel is voor race toepassingen.

Het systeem komt met 4- of 6 zuiger uitgevoerde remklauwen, 2-delige zwevend gemonteerde remschijven, high performance racing remblokken en alle benodigde montage materialen voor eenvoudige montage.


Brembo in een oogopslag

Brembo ontwikkelt remsystemen voor de beste automotive producenten over de hele wereld

Het Brembo High Performance (HP) Programma is het directe gevolg van het winnen van meer dan 200 + World Championships en tientallen jaren van het ontwerpen van remsystemen voor 's werelds top supercar fabrikanten.

Door Brembo gedomineerde Motorsport: Formule 1, World Rally Championship (WRC), NASCAR, Champ Car World Series, Indy Racing League (IRL), American Le Mans Series (ALMS), Grand Am Rolex Sports Car Series, Speed World Challenge, en het FIA GT kampioenschap.

 

Brembo heeft een unieke relatie doordat ze rechtstreeks samenwerken met de autofabrikanten om specifiek voor uw voertuig een high performance remsysteem te ontwikkelen. U kunt ervan verzekerd zijn dat elk systeem, ontworpen door Brembo specifiek is afgestemd op uw voertuig als geen ander remsysteem op de markt.

Brembo levert aan meer dan 30 autofabrikanten, waaronder Acura, Aston Martin, Audi, BMW, Cadillac, Chrysler, Dodge, Ferrari, Ford, General Motors (GM), Honda, Infiniti, Jaguar, Jeep, Lamborghini, Land Rover, Lexus, Maserati, Mercedes -Benz, Mitsubishi, Nissan, Porsche, en Subaru.

Ongeëvenaarde productie ervaring

Brembo gebruikt zijn eigen gieterijen in het industriële proces, waarbij het een grondige kennis van metallurgie inbrengt in zijn design know-how, die ook zorgt voor meer synergie in de optimalisatie van de productiecyclus. De onderzoeks-en ontwikkelingsfase wordt geflankeerd door de testfase, welke statische, comfort en weg testen en dynamische tests op testbanken inhoudt.

Brembo remmen zijn vervaardigd onder kwaliteits-en milieunormen ISO 9004 en ISO 14000-normen wat Brembo een klasse apart maakt in high performance remmen.

GT Kits

Kit inhoud (per as)

Remklauwen, remschijven, remleidingen, bevestigings beugels en remblokken
Remklauw constructie/materiaal Gegoten aluminium legering, monoblok of 2-delig
Aantal pistons 2, 4, 6, 8
Piston ontwerp/materiaal Stofhoes en interne druk afdichting
Remklauw kleur Rood, zwart, zilver, geel
Remschijf ontwerp 1 of 2-delig
Remschijf type Gegroefd of geboord
Remschijf afwerking Remschijf afwerking Zink

GTR KITS
Kit inhoud (per as) Remklauwen, remschijven, remleidingen, bevestigings beugels en remblokken
Remklauw constructie/materiaal Gefreest uit luchtvaart aluminium legering, monoblok
Aantal pistons 4, 6
Piston ontwerp/materiaal Geventileerd RVS deel en interne druk afdichting
Remklauw kleur Nikkel afwerking
Remschijf type Gegroefd, geboord, type III of type IV
Remschijf afwerking Zink

Toepassingsgebied van de remsystemen

Brembo High Performance GT / GT-R systemen zijn ontworpen om u de geavanceerde technologie achter Brembo racing systemen zonder afbreuk te doen aan de rijeigenschappen en het comfort van een OE Brembo-systeem.

Non-Brembo OE Systems Niet-Brembo OE-systemen gebruiken meestal een zware, low-grade ijzer rotor en een flexibele schuivende remklauw die de prestaties ernstig beperkt.
Brembo OE Systems Brembo OE-systemen zijn superieur aan niet-Brembo OE-systemen door het gebruik van tegenover elkaar, multi-zuiger aluminium, vast gemonteerde remklauwen, en een hoge koolstof-of CCM schijven.
Brembo GT-GT/R GT/GT-R-systemen zijn revolutionair in hun ontwerp en prestaties, en geen andere remmen bedrijf in staat is om dit prestatie niveau en het bereik van voertuig toepassingen aan te bieden. De GT / GT-R-systemen zijn voorbeelden van Brembo's dominantie als een wereldleider in high performance remmen.
Brembo Racing Systems Racing systemen zijn ontworpen voor 1 doel, het winnen van kampioenschappen. Dit prestatie nivo is niet gebonden aan comfort en de anti-ruis functies die zijn ingebouwd in Brembo GT en de GT-R Systemen.

Note: Bovenstaande illustratie is bedoeld als een algemene richtlijn. Neem contact op met Brembo erkende dealer om het juiste remsysteem te bepalen voor uw voertuig en het beoogde gebruik.


Optimale rembalans

DE TECHNOLOGIE EN PERFORMANCE VAN BREMBO REMSYSTEMEN ZIJN ONGEEVENAARD. ELKE SET IS SPECIAAL AFGESTEMD OP HET VOERTUIG VOOR MAXIMALE PERFORMANCE EN EEN OPTIMALE REMBALANS.

Volledig compatible met ABS en traction control systemen.

Brembo ingenieurs ontwerpen elke rem upgrade kit specifiek voor uw voertuig en rijomstandigheden. De optimale rembalans wordt bereikt door het combineren van Brembo's grondige kennis over OEM-remsystemen en het gebruik van een nagenoeg onbeperkt aanbod van remklauw, zuiger, en disc combinaties. Brembo remmen upgrades zijn eenvoudig te installeren en ontworpen om samen te werken met de standaard hoofdremcilinder van uw auto, ABS en tractie controle systeem.


Remklauwen

DE REMKLAUW DUSDANIG ONTWORPEN DAT HET ZO LICHT MOGELIJK IS MAAR TOCH DE STIJFHEID SPECIFICATIES HAALT.

Een monobloc is een enkel integraal onderdeel (1-delig) waarbij een optimum bereikt is tussen stijfheid en gewicht.

Elk uit aluminium legering vervaardigd monoblock is met hoge precisie gemaakt met behulp van een multi-as CNC machine.

EEN REMOPLOSSING ZONDER COMPROMIEËN VOOR HEN DIE ALLEEN HET BESTE WILLEN.

De meeste OE remklauwen zijn van een glijdende ontwerp, met de zuiger(s) alleen aan de binnenkant van de schijf. Hoewel dit type remklauw goedkoop te produceren is, is het meestal erg zwaar, en ook flexibel bij het remmen, waardoor de prestaties achteruit gaan. Anderzijds, Brembo remklauwen's zijn van een vast radiaal of axiaal gemonteerd ontwerp met zuigers aan beide zijden en vervaardigd uit een aluminium legering. Ondanks dat ze veel groter en vele malen stijver zijn dan OEM remklauw, ze zijn ook veel lichter, wat de totale rijdynamiek ten goede komt.

De remklauwen zijn afgewerkt met een duurzame nickel laag zodat corrosive wordt tegen gegaan en er een langdurige mooie uitstraling is ook bij extreem gebruik.

Brembo calipers are equipped with unique pad retaining features and sequential piston bores in order to provide even pad wear and optimum performance.


Brembo remklauwen zijn voorzien van een dubbele afdichting dat vuil en rommel maar minimaal toelaat tot het binnenste van de remklauw en de remvloeistof. Dit verlengt de levensduur van de remklauw doordat de zuigers en de interne afdichtingen beter beschermt worden en voorkomt de noodzaak van onderhoud. Brembo remklauwen ondergaan een streng homologatie proces dat de eisen die door OEM-fabrikanten worden gesteld, overschrijdt.


HIGH PERFORMANCE REMBLOKKEN

Elke Brembo kit komt met remblokken welke specifiek zijn voor het type auto.

Quick Release Pad bevestigings systeem: Het bevat een anti-rammel-functie (zie foto) om geluid tot een minimum te beperken en is ontworpen voor snel en gemakkelijk pad vervangen van de remblokken.


REMKLAUW BEVESTIGINGS BEUGELS

Alle Brembo remklauw montagebeugels zijn op maat ontworpen voor het specifieke voertuig. Ze zijn met de grootste precisie gefreesd uit billet superieure kwaliteits materialen om aan een nauwkeurige pasvorm en sterkte-eisen van high performance rijomstandigheden te voldoen. Brembo beugels worden continu geanalyseerd en getest om de levensduur te garanderen.

Brembo remklauw montagebeugels zijn geanodiseerd waardoor ze een mooie afwerking krijgen. Elk Brembo systeem bevat alle benodigde hardware voor het gemak van installatie (lees de instructies voor de installatie).

De onderdeel nummers zijn er ingelaserd, te samen met een uniek serienummer voor elk onderdeel. Aan de linkerzijde voorbeelden van radiale en axiale montage beugels.


REMSCHIJVEN

1-DELIGE REMSCHIJVEN

Systemen met 1-delige remschijven zijn een kosten effectieve upgrade naar een high performance remsysteem. De set heeft grotere remklauwen en schijven voor een grotere remkracht en warmte capaciteit. Deze upgrade is beschikbaar voor veel auto’s.

 

2-DELIGE REMSCHIJVEN

Doordat het midden deel vervaardigd is uit koudgewalst ‘billet’aluminium, heeft een significante gewichts besparing plaats gevonden. Door deze besparing vermindert zowel het totale als het roterende gewicht, wat leidt tot een betere handeling, acceleratie en algemene karakteristieken van het voertuig.

Brembo remschijven zijn voorzien van een zink coating waardoor er een attractieve roestwerende afwerking ontstaat. Superieure metallurgie en uitzonderlijke techniek maakt dat Brembo remschijven excelleren in de meest veeleisende omstandigheden. Hun geavanceerde gietijzer legering maakt dat ze langer meegaan dan andere remschijven in de high performance en race-markt.

 

Brembo’s zwevende ophangings-systeem geeft een bepaalde mate van axiale en radiale speling van de remschijf, waardoor de remschijf onafhankelijk kan groeien van de bel, en daardoor kan thermische vervorming worden voorkomen wanneer het wordt blootgesteld aan extreme temperaturen.


WARMTE CAPACITEIT
A. Massa: het gebied gelegen in de buitenste ring van de schijf (in oranje), dicteert thermische capaciteit. Deze bestaat uit annulus, breedte, diameter, luchtspleet en vaan ontwerp.
B. Annulus: het gebied tussen twee concentrische cirkels. Deze dimensie correleert direct met het wrijvingsoppervlak van de remblokken.
C. Breedte: de totale dikte van de schijf. Remklauwen zijn ontworpen voor een bepaalde breedte.
D. Luchtspleet: Het oppervlak tussen de rotor platen is de luchtspleet. De hoogte van de luchtspleet is een cruciale factor in het kanaliseren van de luchtstroom.
E. Vaan ontwerp: exclusief ventilatiesysteem dat het koelvermogen verbetert waardoor de weerstand toeneemt en fading afneemt.


CROSS GEBOORD
• Cross geboorde schijven draaien op iets lagere temperaturen als gevolg van de toegevoegde luchtstroom door het oppervlak van de schijf waar de warmte wordt gegenereerd.
• Ze zijn ook zeer effectief in natte omstandigheden en het afstoten van vuil van de schijf om van een schoon remoppervlak verzekert te zijn.
• Verbetert de pad "bite", het verbetert prestaties bij regenachtig weer en vernieuwt continu het oppervlak van de remblokken.


GEGROEFD
• Gegroefde schijven worden aanbevolen bij gebruik van remblokken gemaakt race materialen, of wanneer het voertuig is onderworpen aan extreme remmen waarbij een hoge rembelasting komt kijken, zoals het slepen of trekken van zware lasten.
• Verbetert de pad "bite", het verbetert prestaties bij regenachtig weer en vernieuwt continu het oppervlak van de remblokken.

LUCHTSTROOM / KOELING

De remschijf met gebogen vaan is directioneel, en deze moet dan ook worden geïnstalleerd met de lamellen van binnen naar buiten diameter, in de richting van de rotatie. Montage op deze wijze zorgt voor een centrifugaalpomp werking. De rotatie van de schijf veroorzaakt dat er lucht wordt gepompt vanuit het midden van de schijf, door middel van de schoepen, naar buiten via de buitendiameter van de schijf. Dit verhoogt aanzienlijk het schijf vermogen om warmte af te voeren. Bovendien zijn alle gegroefde schijven van Brembo's directioneel, ongeacht de vaan geometrie. De schijven dienen zodanig te worden geïnstalleerd dat het uiteinde van de groef welke zich het dichtst bij de buitenste rand van de schijf bevindt, het eerste contact het remblok maakt.

Technische opmerking: Het is een populaire misvatting dat het boorpatroon de draairichting van de schijf bepaalt. Echter, voor een geboorde, inwendig geventileerde schijf, is het de geometrie van de schoepen die de richting van de rotatie bepaalt.


HARDWARE

De koppeling tussen bel, rotor en bus is zorgvuldig bestudeerd door Brembo om de prestaties en het comfort problemen te voorkomen door het definiëren van de juiste toleranties voor alle onderdelen en het juiste aanhaalmoment.

HOE HET WERKT

Tijdens het remmen, wordt het koppel overgebracht van de schijf naar de bel door middel van een sluiting genaamd een ‘Bobbin’. Dit type montage systeem is ontworpen om een bepaalde hoeveelheid ‘floating’ toe te staan in zowel de radiale en axiale richting. Hierdoor kan de schijf expanderen en krimpen onder hoge temperaturen, dit vermindert stress en verhoogt de levensduur van de daarmee verband houdende componenten.
Brembo’s unieke anti-rammel remschijf hardware maakt gebruik van een veer bevestiging, teneinde enige voorspanning te geven, die het geluid over het algemeen geassocieerd met zwevende schijven elimineert.

Het zwevende 2-delige anti-rammel remschijf hardware-systeem, vaak gebruikt in high performance remsystemen, is in feite ontwikkeld door Brembo gedurende het midden van de 90-er jaren. Deze innovatie is in eerste instantie exclusief ontworpen voor de McLaren F1 supercar, dat is de reden waarom de hardware is vaak de bijnaam de "McLaren" veer heeft.

Bron: Importeur Brembo Nederland

Ga hier direct naar de Brembo GTR Kits