EBC Remblokken en Remschijven

Greenstuff - 2000 Serie - Premium remblokken voor sportieve bestuurders

Premium remblokken voor sportieve auto's tot 1000 kg / 200 pk. Ontworpen voor sportief straatgebruik met betere stopkracht tot 600°C, met een nominale wrijvingscoëfficiënt van 0,55. EBC Greenstuff heeft een goede “bite”, zelfs als de remblokken nog koud zijn. Hierdoor geeft Greenstuff de bestuurder al vertrouwen wanneer het de rempedaal voor de eerste keer ingetrapt wordt. De remblokken zijn behandeld met een EBC Brake-In laagje om het remschijfoppervlak te conditioneren, zodat het inlopen van de remblokken versnelt.

Een remblok zonder remstofproductie bestaat niet. De aard van het remsysteem vereist dat er remstof gegenereerd wordt; hierdoor ontstaat er geen trilling in de remschijf (shimmy-effect). De EBC Greenstuff remblokken genereren minder stof, en houden zodoende uw lichtmetalen velgen schoner. Ook is deze remstof minder agressief, waardoor het makkelijker te verwijderen is.

EBC Greenstuff


Redstuff Ceramic - 3000 serie - Voor snelle en getunede auto’s

De EBC Redstuff "Superstreet" formule is ontworpen voor auto's boven 1000 kg / 200 pk en voor bestuurders met een sportieve rijstijl. Het remblokmateriaal bestaat uit Kevlar®-vezels met keramische deeltjes. Hierdoor heeft het een langere levensduur, het remt beter en is stiller. Tests hebben uitgewezen dat auto’s met een snelheid van 160 km/h met Redstuff remblokken 13 meter eerder stoppen dan auto's met OEM (originele) remblokken.

De remblokken zijn behandeld met een EBC Brake-In laagje om het remschijfoppervlak te conditioneren, zodat het inlopen van de remblokken versnelt. De nominale wrijvingscoëfficiënt van Redstuff is 0,5, met ongeveer 50% stofvermindering t.o.v. originele remblokken.

EBC Redstuff


Yellowstuff - 4000 "R" serie – heavy duty en race gebruik 

Deze remblokken zijn ontworpen voor race en rally toepassingen, maar zijn ook perfect veilig bij gebruik in het wegverkeer, vanwege de goede “bite” bij lage rembloktemperaturen. Toepasbaar op auto’s boven 1250 kg / 200 pk.

De nieuwe Yellowstuff samenstelling heeft een goede levensduur, en zet een nieuwe trend neer qua race-type remblokken die kunnen gebruikt worden in het dagelijks verkeer. Yellowstuff remblokken zijn al bij talloze race- en rallykampioenschappen gebruikt en zijn een mijlpaal in de ontwikkeling van remblokmateriaal. De nominale wrijvingscoëfficiënt bedraagt 0,5 zonder dat er remschijfbeschadiging optreedt. Yellowstuff genereert een gelijkwaardige hoeveelheid remstof als originele remblokken.
EBC Yellowstuff
 

 
BlueStuff - 5000 serie - Straat en racegebruik
 
EBC introduceert een nieuwe samenstelling van het Bluestuff race / ralley remblok: NDX Formula. Ontworpen voor circuitgebruik en daardoor na enkele remacties al ingeremd. Bij hogere temperaturen blijft het remsysteem goed doseerbaar.
EBC NDX Bluestuff is niet agressief voor remschijven, en heeft weinig opwarmtijd nodig. Dit remblok mag ook op straat worden gebruikt.
Bluestuff

OrangeStuff - 9000 serie - Racegebruik, niet straat geschikt
Orangestuff is de laatste toevoeging aan het programma EBC Brakes remblokken. De semi-metallic samenstelling is de zwaarste die EBC Brakes te bieden heeft. Agressiever dan de Bluestuff en daardoor geschikt voor circuitgebruik in diverse toepassingen.


 

EBC GD sport remschijven

EBC’s GD serie is te herkennen aan brede maanvormige groeven en waaiervormige spots. Vanaf medio 2014 worden alle GD schijven in de zwarte coating geleverd. Alle EBC remschijven zijn geproduceerd in het zusterbedrijf in Zuid-Engeland, en met precisie nabewerkt. Remschijven worden gemaakt uit een hoogwaardige "schijflegering", namelijk uit grijs ijzer en koper dat gegoten wordt uit onbewerkt zeer zuiver ijzer. Hierdoor wordt de warmtegeleiding en slijtweerstand verhoogd.

Alle EBC Premium remschijven zijn gegoten met een materiaalsterkte van 150 N/m2, met een strikt gecontroleerde oppervlaktehardheid die minder dan 20 HB mag variëren. Daarna worden ze met precisie bewerkt CNC met een oppervlaktetolerantie van minder dan 0.001 mm.

De unieke brede groeven trekken bij hevig remmen koele lucht naar het remblok. Op die manier daalt de remtemperatuur, terwijl het gas, vuil, stof en afval uit de contactzone met het remblok afgevoerd wordt. Het remmen in off-road condities (nat, modder of zand) verbetert, waardoor ze ook een goede keuze zijn voor 4x4 auto’s. De “spots” elimineren het risico op scheurtjes in de schijf, wat vaak voorkomt bij volledig geperforeerde remschijven.

EBC GD remschijven


Ultimax Sport Remschijf

Gegroefde Ultimax USR remschijven zijn door de kleine rechte groeven uiterst stil. Alle EBC remschijven zijn geproduceerd in het zusterbedrijf in Zuid-Engeland, en met precisie nabewerkt. Remschijven worden gemaakt uit een hoogwaardige "schijflegering", namelijk uit grijs ijzer en koper dat gegoten wordt uit onbewerkt zeer zuiver ijzer. Hierdoor wordt de warmtegeleiding en slijtweerstand verhoogd.

Alle EBC Premium remschijven zijn gegoten met een materiaalsterkte van 150 N/m2, met een strikt gecontroleerde oppervlaktehardheid die minder dan 20 HB mag variëren. Daarna worden ze met precisie bewerkt CNC met een oppervlaktetolerantie van minder dan 0.001 mm.

De Ultimax sport remschijf heeft vele nauwe groeven en door de progressieve hoek van de groeven ontstaat een stille sport remschijf. Groot voordeel is ook dat de remblokken gelijkmatig en parallel slijten. Dit in tegenstelling tot geperforeerde remschijven, waar opstaande randen kunnen ontstaan.

EBC Ultimax Remschijven


EBC BLADE DISC REMSCHIJVEN
 
De laatste toevoeging aan het programma betreft de BLADE DISC. Hierbij wordt gebruik gemaakt van "high carbon" staal, wat thermisch stabieler is dan het normaal gebruikte gietstaal.
 
De grafieten "flakes" in deze staalsoort dempen vibraties, waardoor en minder trillingen en remgeluiden ontstaan. Daarnaast geleiden deze "flakes" de warmte beter, en zorgen daarmee voor minder kans op
kromtrekken van de remschijf.

De V-groef zorgt voor de snelste afvoer van remstof en water vanuit het "hot spot" middelste gedeelte van de remschijf. Als de groef weggesleten is, is het ook tijd om de remschijven te vervangen.

EBC Blade Remschijven

 

 

Ga Nu Naar de EBC Shop