GFB FX-S Fuel Pressure Regulator (1/8″ NPT Ports) - GFB-8050

 
Artikel 3 van 5
Tijdelijke aanbieding [NIEUWTAG]
  • Onze klanten waarderen ons met een 9.3 / 10
  • Gratis verzending boven € 250,- (NL-BE-LU)
  • MEER DAN 85.000 CAR-TUNINGS PARTS
  • 14 dagen bedenktijd*
    Uitzondering maatwerk- en speciaal bestelde producten
  • Heeft u vragen? BEL: +31 36 844 77 00
  • Live chat Support online
  • Veilig online betalen

Omschrijving

FUEL DELIVERY….
DELIVERED!
GO FAST BITS FX-S FUEL PRESSURE REGULATOR FEATURES:

4x 1/8” NPT body ports which can be used for any combination of fuel inlet/s or pressure gauge/ECU sensor, and 1x 1/8” NPT return port
Flows up to 750 litres per hour @ 25psi
1:1 fuel pressure rise rate
Double layer/double reinforced diaphragms with a burst strength exceeding 500psi
Teflon co-polymer seat with spherical stainless valve to retain fuel pressure longer after shut down
Spring pre-load adjustment screw is o-ring sealed and does not leak vacuum/boost
Static pressures adjustable from 25psi to 80psi
Completely serviceable
EFI FUEL PRESSURE REGULATORS
GFB FX Series EFI Fuel Pressure Regulators join our existing line of successful products, engineered with the same precision, quality, and reliability that is the foundation of our reputation.

Whether you run pump petrol/gasoline, Ethanol, Methanol or Diesel, a single small pump or a massive triple setup, the GFB FX range has you covered no matter what your Fuel Pressure Regulator requirements are.

What sets us apart from the competition? Well, if you’re looking for an EFI Fuel Pressure Regulator that seals and behaves just like your factory unit but with the added reliability and high flowing capacity you require, then look no further than the FX range.

How have we achieved this? Our engineers have spent countless hours developing a unique replaceable co-polymer valve seat.

What does this mean? Conventional aftermarket performance Fuel Pressure Regulators typically utilize a metal-to-metal valve and seat which by nature will not positively hold pressure when your engine is shut down, which can make startup more difficult.

Here at GFB, we have incorporated a softer, more compliant yet resilient material for the valve seat, which will always positively seal and hold fuel pressure on shut down, designed to give factory-like sealing and reliable startup, as well as superior fuel resistance suitable for Unleaded, Ethanol, Methanol, and Diesel fuels.

We also use a double layer diaphragm, which means we have twice the reinforcing material, and as a result the burst strength exceeds 1000psi!

The multiple inlet/gauge ports also allow for a wide range of fuel system setups beyond the usual inlet/outlet, including parallel fuel rail or returnless “deadhead” systems. The two gauge ports allow you to run a mechanical fuel pressure gauge AND an ECU fuel pressure sensor if you want to.

[descextra]
Cross reference:
Reviews
Heeft u vragen over of ervaring met dit product? En wilt u dat met anderen delen? Plaats dan hier uw review. Voor alle niet-productgerichte vragen of reacties verwijzen wij u graag naar onze FAQ of naar de klantenservice.
Send a friend
Wilt u iemand anders attent maken op een artikel dat u in onze webwinkel heeft gevonden? Vul dan onderstaand formulier in. Deze persoon krijgt via een e-mail het artikel van uw keuze te zien. U kunt er ook nog een persoonlijke boodschap bij vermelden.

Stuur de aanbeveling aan:


Afzender:


persoonlijk bericht:

Type de beveiligings tekst overSecurity Image

Vraag over dit product?
Heeft u een vraag over dit product, of kunt u niet het product vinden waar u naar op zoek bent? Stel hier uw vraag.
Dhr. Mevr.
Ja, ik wil graag ook mijn email adres ook opgeven voor de nieuwsbrief

Mogelijk vind u deze producten ook interessant:

sluiten
Hier komt het formulier