DV+ for Renault Clio 4/Megane 4 and Nissan 1.6 DIG-T (2015-2018 - Second Gen.) - T9362

 
Artikel 4 van 92
Tijdelijke aanbieding [NIEUWTAG]
  • Onze klanten waarderen ons met een 9.3 / 10
  • Gratis verzending boven € 250,- (NL-BE-LU)
  • MEER DAN 85.000 CAR-TUNINGS PARTS
  • 14 dagen bedenktijd*
    Uitzondering maatwerk- en speciaal bestelde producten
  • Heeft u vragen? BEL: +31 36 844 77 00
  • Live chat Support online
  • Veilig online betalen

Omschrijving

The DV+ T9362: When You Want No Noise, No Nonsense Just Performance!
THE SIMPLE & ESSENTIAL MOD FOR 30% QUICKER BOOST
By retaining the factory ECU control and recirculating the vented air, the DV+ T9362 is a purely performance oriented product that offers the following benefits:
Sharper throttle response
Faster boost recovery on gearshift
Solves boost leaking issues
Built to last
UTILISING PROVEN TMS TECHNOLOGY TO ENSURE DEPENDABLE BOOST HOLDING AND OPTIMUM THROTTLE RESPONSE
The T9362 is a fully recirculating direct factory replacement for the pneumatic diaphragm type BPV (Bypass Valve) used on Renault Cleo RS – when you want the performance WITHOUT the noise!

Using GFB’s TMS technology the DV+ T9362 can help return the engine to peak boost up to 30% faster than a factory diverter valve when shifting gears.

How does it do this? The factory diverter valve has a couple of key shortcomings, in construction and operation.

First of all, the plastic piston in the factory diverter valve is poorly sealed and can result in a boost leak. The DV+ solves these issues using proven metal and silicone construction of the valve components, meaning the DV+ will last a lifetime regardless of the harsh conditions.

Second, the factory diverter valve is not aimed at throttle response, as it can only operate in two states – fully open, or fully shut. It does not have the ability to open and close progressively in response to the existing boost pressure, and throttle response suffers when the valve vents more than it should in situations where you are not fully lifting the throttle.

The DV+ solves this inherent issue by using the pilot operation feature pioneered by GFB that allows it to operate progressively (without sacrificing ECU control) to help sharpen throttle response. This is the basis of GFB’s TMS principle, which has been shown to reduce the time to peak boost on gearshift by 30%. This benefit is also particularly noticeable in situations where you are modulating the throttle to balance the car in a corner.

Installation Manual

[descextra]
Cross reference:
Dit artikel is ook geschikt:

GFB-T9362 inklappen

Merk Model Type Bouwjaar  
SmartFortwo Coupe(453) All2014 - 2023GFB-T9362
RenaultMegane(B9A/M) Megane IV GT2015 - 2023GFB-T9362
RenaultClio(BH) RS 1.6l Turbo2013 - 2023GFB-T9362
NissanJuke(F15) 1.6 DIG-T 2015-2018 (Series 2 Facelift)2010 - 2023GFB-T9362
Reviews
Heeft u vragen over of ervaring met dit product? En wilt u dat met anderen delen? Plaats dan hier uw review. Voor alle niet-productgerichte vragen of reacties verwijzen wij u graag naar onze FAQ of naar de klantenservice.
Send a friend
Wilt u iemand anders attent maken op een artikel dat u in onze webwinkel heeft gevonden? Vul dan onderstaand formulier in. Deze persoon krijgt via een e-mail het artikel van uw keuze te zien. U kunt er ook nog een persoonlijke boodschap bij vermelden.

Stuur de aanbeveling aan:


Afzender:


persoonlijk bericht:

Type de beveiligings tekst overSecurity Image

Vraag over dit product?
Heeft u een vraag over dit product, of kunt u niet het product vinden waar u naar op zoek bent? Stel hier uw vraag.
Dhr. Mevr.
Ja, ik wil graag ook mijn email adres ook opgeven voor de nieuwsbrief

sluiten
Hier komt het formulier